Базовые расы, как правило, более популярны отчасти потому, что они более доступны, особенно для новых игроков.
Best Race for a paladin in 5e DnD [Ranked]
DnD 5e Players одна из девяти основных рас в DnD 5E. "Расу" больше не будут упоминать в будущем DnD, вместо этого будет использоваться термин "вид", который был выбран вместе с консультантами по культуре. All dnd5e Gens. Random Table PDFs. Bestsellers Info.
DnD 5e Deities
Об этом сообщили в официальном блоге , а взглянуть на изменения можно будет с запуском тестового материала 21 декабря. В течение всей истории термин "раса" использовался для описания различных видов существ в игре, от людей до эльфов и орков. Но со временем на нем меньше концентрировали внимание, так как команда понимает, что "раса" — это проблематичный термин, имеющий определенный вес в реальном мире.
Политика конфиденциальности и использования файлов сookie: Этот сайт использует файлы cookie.
Продолжая пользоваться сайтом, вы соглашаетесь с их использованием. Дополнительную информацию, в том числе об управлении файлами cookie, можно найти здесь: Политика использования файлов cookie.
WOTC хочет заменить это слово другим, возможно, более точным словом? Я чувствую, что "вид" улавливает то, что на самом деле лучше, но это кажется более научным». Люди перешли на ветку ResetEra, указанную выше, чтобы предложить свои собственные варианты. Другие предложения включают родословную, родство, народ и многое другое.
Другие предложения включают родословную, родство, народ и многое другое. Единственное единодушное мнение, по-видимому, заключается в том, что "раса" должна уйти, и похоже, что так и будет. Из новостей по теме: Wizards of the Coast планирует в ближайшем будущем "семь или восемь" новых игр.
Ресурсы на русском языке для D&D 5e
Перевертыш может иметь на готове несколько личностей, некоторые из них не обладают глубиной, некоторые идут в комплекте с «лором», то есть с ложной биографией. Причем, личности могут передаваться внутри сообщества перевертышей. Это мне кажется очень стильным решением. Механические особенности: вы можете перевоплощаться и менять голос, подражая тому, кого хоть раз видели. При этом ни снаряжение, ни размер не меняются. В дополнение к этому вы владеете общим и ещё двумя языками. В последние годы они распространили сферу своих исследований на гуманоидных существ, магическим образом перенеся особенности некоторых животных в людей, эльфов и ведалкинов.
Цель этой инициативы, которая получил название Проект Стражей, заключается в создании армии превосходных солдат, которые могли бы идеально адаптироваться под разные боевые ситуации. Гибриды — это творения магии Симиков. Однако у гибрида есть шанс покинуть Объединение Симиков и присоединиться к другой гильдии. Такие гибриды будут считаться дезертирами. Поэтому новая гильдия может никогда не принять его в качестве своего, так как может считать его шпионом Симиков. Итак, что мы имеем здесь, бесчеловечные евгенические опыты в мокрых подвалах?
Дайте два, хочу страдать. Темы, свойственные гибриду, сразу понятны: принятие себя, месть за насильственную трансформацию или же примирение с симиками, побег от своих создателей и последующая адаптация в новом обществе, поиск смысла жизни. Я бы даже сыграл в историю, где гибрид считает своё тело недостаточно совершенным и пытается получить всё новые и новые адаптации до тех пор, пока организм не перестаёт справляться с ними. Играя за гибрида, вы частично сохраняете черты оригинальной расы, но приобретаете черты от того вида, с которым скрещены. Учитывая любовь симиков к воде это скорее всего будут крабы, акулы, раки. Механически вы получаете на выбор ряд рыбных особенностей: кислотный плевок, щупальца, крылья ската и тп.
Есть мнение, что это больше похоже на происхождение, чем на расу. Они селятся на огромных пустошах, держась подальше от границ, законов и общества других существ.
Последние, например, выгоняют мать такого ребёнка из племени, почти наверняка обрекая на смерть. В Dark Sun есть и расизм, и рабство. Как были они в Древнем мире. Как есть они и в современном. Эльф из Dark Sun Campaign Set.
Но неужели они его поддерживали? Весь сеттинг пропитан духом сочувствия к угнетённым.
There are many legends floating around the world relating to powerful nine-tailed kitsune. Powerful and wise, a nine-tailed Kitsune has white or golden fur, tending to be powerful sorcerers. It is said in legend that Kitsune are born tricksters and have nigh-infinite power by the time they are fully matured. Society Kitsune society used to be a flourishing society of mages and clerics. Since Kitsune are born with a little bit of magic in their blood, to begin with, it is quite common for them to seek out ways to improve on what they are already gifted with. They used to be a very open people enjoying the loves and joys of any race: drinking, feasts, merriment, music plays, poetry, and storytelling in general. Many of the legends of the Kitsune came from the Kitsune themselves, spinning tall tales of grand heroic mages and warriors. After the massive genocide against their race, they became a largely secretive race.
After coming out of hiding, their faith in the world was restored after the Great Nine-Tailed Tsukiko led them away from their destruction. Most of the Kitsune are still very secretive, albeit passionate about their causes. Other races are wary of these for folk when they meet them. May pose as humans in the world, having shape changing as an innate ability in their blood. May kitsune go out to study magic or spread the word of their gods. Some simply want to sprad the stories of their kind, valuing these great stories, Kitsune bards to travel to other nations to tell their tales. Kitsune Names Having had their society nearly exterminated, it is not all that uncommon for a Kitsune to have names of other races. The names listed below are some traditional Kitsune names. Ability Score Increase: Your Charisma score increase by 2. Kitsune reach adulthood at 16, cease physical aging in their early 20s and live to be a century and a half.
Alignment: Due to their nature of being a bit miechievous, kitsune are often chaotic. Even the most skilled monks find it difficult to ignore the desire to be a bit mischievous at times, but they tend to approach the trick in a much more planned out and guided manner. Kitsune are known to be both good and evil. Weight wise Kitsune are as light and agile as they look.
Languages: You can speak, read, and write Common and one language of your choice. This can be found in various Plane Shift books for DnD 5e. As you can see, in both books you get nothing to support making bites and grapples during combat.
Age: Satyrs mature and age at about the same rate as humans. Alignment: Satyrs delight in living a life free of the mantle of law. They gravitate toward being good, but some have devious streaks and enjoy causing dismay. Size: Satyrs are slightly shorter than humans, averaging about 5 feet tall. Speed: Your base walking speed is 35 feet. Fey: Your creature type is fey, rather than humanoid. Ram: You can use your head and horns to make unarmed strikes.
Legendary Cunning. You have advantage on all Intelligence, Wisdom, and Charisma saving throws against magic. Mirthful Leaps: Whenever you make a long or high jump, you can roll a d8 and add the number rolled to the number of feet you cover, even when making a standing jump. This extra distance costs movement as normal. Reveler: You have proficiency in the Performance and Persuasion skills, and you have proficiency with one musical instrument of your choice. Alignment: Orcs are vicious raiders, who believe that the world should be theirs. They also respect strength above all else and believe the strong must bully the weak to ensure that weakness does not spread like a disease.
They are usually chaotic evil. Size: Orcs are usually over 6 feet tall and weigh between 230 and 280 pounds. Darkvision: Thanks to your orc blood, you have superior vision in dark and dim conditions. Languages: You can speak, read, and write Common and Orc. Orc is a harsh, grating language with hard consonants. It has no script of its own but is written in the Dwarvish script. Orcish Nature You can gain all of the following features by accepting to have the Intelligence score reduced by 2.
As a bonus action, you can move up to your speed toward an enemy of your choice that you can see or hear. You must end this move closer to the enemy than you started. If the player only wants 2 features from the above list, he can have them in exchange for having his Intelligence score reduced by 1. Otherwise the player receives only 1 feature from the above list and not have his Intelligence score reduced. Using this I was able to determine that Half Orcs could gain the Aggresive and Powerful Build feature in exchange for a -2 Inteligence penalty at character creation and be considered balanced in comparison to the other PHB races.
DnD 5E: 5 самых недооцененных рас персонажей
Есть несколько известных, представленных в PHB такие как клерик, боец, разбойник и волшебник. Вот краткое описание и характеристики этих классов: Духовное лицо Жрецы - посредники между миром смертных и далекими планами богов. Какими бы разнообразными ни были боги, которым они служат, клерики стремятся олицетворять работу своих божеств. Не обычный священник, священник наделен божественной магией. Ударная кость: десятигранная матрица d10 Основная способность: Сила или ловкость Мастерство спасброска: Сила и телосложение Владение доспехами и оружием: Вся броня, щиты, простое и боевое оружие Rogue Разбойники полагаются на умение, скрытность и уязвимость своих противников, чтобы взять верх в любой ситуации. Большинство из них живут согласно худшим стереотипам своего класса, зарабатывая на жизнь грабителями, убийцами, кошельками и мошенниками. Ударная кость: восьмигранный кубик d8 Основная способность: Ловкости Мастерство спасброска: Ловкость и интеллект Владение доспехами и оружием: Легкая броня, простое оружие, ручные арбалеты, длинные мечи, рапиры и короткие мечи волшебник Создание персонажа-волшебника требует предыстории, в которой преобладает по крайней мере одно необычное событие. Как изучающий тайную магию, у вас есть книга заклинаний, содержащая заклинания, которые показывают первые проблески вашей истинной силы.
Ударная кость: шестигранный кубик d6 Основная способность: Интеллекта Мастерство спасброска: Интеллект и мудрость Владение доспехами и оружием: Кинжалы, дротики, пращи, посохи и легкие арбалеты 3. Определите оценки способностей и модификаторы. Теперь, когда у вас есть представление о том, кто ваш персонаж, пришло время определиться с вашими навыками. Эти навыки работают как «зонтик» для более специфических способностей, таких как акробатика с ловкостью , аркана с умом , обман с харизмой и медицина с умом. Например, если вы хотите, чтобы ваш персонаж был действительно хорош в скрытности, например, вам нужно добавить больше очков на Ловкость. Вот все способности вашего персонажа, и Dungeon Master DM попросит проверить способность: Прочность: Включает физическую и физическую силу. DM попросит проверить умение использовать любую спортивную деятельность, в которой используется грубая сила.
Персонажи-истребители обычно имеют больше очков на этом навыке. Ловкость: Этот навык измеряет действия, требующие ловкости. Ловкость рук: Насколько хорошо персонаж владеет руками. Например, для карманной кражи, взлома замков или использования ножей. Stealth: Насколько хорошо персонаж может оставаться незамеченным. Конституция: Этот покрывает любые способности, требующие выносливости. Интеллект: Относится к действиям, требующим знания, памяти и магии.
Arcana: Знания о магии. История: Знания об историческом прошлом. Изучение: Ищите улики и исследуйте. Природа: Знания о растениях и животных, но не о том, как с ними обращаться. Религия: Знания о конкретной религии, богах и религиозных событиях. Мудрость: Это похоже на интеллект, но больше связано со знанием того, как жить, с вещами, которые вы не можете должным образом изучить, просто прочитав книгу. Обработка животных: Как обращаться с животными в целом.
Лекарственное средство: Умеет стабилизировать умирающего товарища или диагностировать болезнь. Восприятие: Замечает присутствие чего-то, обычно используется для определения того, какую часть окружающего мира персонаж видит, слышит, обоняет и т. Выживание: Связано с тем, как выжить в дикой природе, как охотиться, следовать по следам и т. Харизма: Включает в себя действия, в которых вы должны взаимодействовать с другими людьми. Обман: Насколько хорошо персонаж может лгать. Запугивание: Насколько хорошо персонаж может запугать. Производительность: Насколько хорошо персонаж может радовать публику музыкой, танцами, актерским мастерством, рассказыванием историй или другими развлечениями.
Убеждение: Насколько хорошо персонаж может убедить других. Каждый игрок выбирает, какая будет его лучшая способность, распределяя очки между каждым из них. Есть три способа определить свой счет способностей: с помощью кубика, с помощью системы покупок и с использованием средних чисел. Вы пишете числа на маленьком кружке каждой способности и помещаете над ней соответствующий модификатор.
Half-Orc The product of cross breeding between humans and the brutish orcs, half-orcs are a proud people, bearing scars as a display of their past conquests.
They are strong, tough, and quick to anger. Always eager to pick a fight, half-orcs make a good addition to any adventuring party looking to get into the rough stuff. Size and Speed: Half-Orcs are medium-sized creatures. Half-Orc Traits: Darkvision and a free proficiency in Intimidate are a good start, and it gets better from there. Half-orcs gain relentless endurance, which lets them survive a killing blow once per long rest.
When scoring a critical hit, they get an extra die of damage as well. Preferred Class Half-Orcs are a brutal race and perform best as melee strikers. Barbarian and Fighter are you best options, with paladin as another standout provided you have the Charisma to fuel your class abilities. Human Humans are the most common and well-rounded race in the Forgotten Realms and any other world you may find your self adventuring. With many aesthetic varieties, they are all similarly equipped stat and skill-wise.
Size and Speed: Humans are medium-sized creatures. Depending on how you roll your ability scores, this may be a better choice than the vanilla option. Preferred Class Humans are equally equipped to be any class. With flexible ability score adjustments and a feat provided by the Variant Human, you can gain an edge at first level no matter your walk of life. Tiefling The devil-touched have marks of their infernal heritage.
They have horns, colored skin, strange eyes, forked tongues, or any combination thereof. Born of the underworld, and with abilities fitting of their heritage, Tieflings are a powerful race. Size and Speed: Tieflings are medium-sized creatures. Darkvision: Tieflings have great Darkvision, able to see in low light and darkness to 60 feet. Hellish Resistance: Fire is the most common damage type, and Tieflings resist it.
Infernal Legacy: The best ability available to them, Tieflings gain access to spells as they advance in level, able to cast thaumaturgy, hellish rebuke, and darkness. Each replaces or adds to an existing ability of the Tiefling base racial traits. Feral: Swapping the Charisma increase for Dexterity gives you a weapons focus rather than a spellcasting one. Feral Tieflings can become archers rather than casters. Hellfire: Another spellcasting swap, this variant gives you the burning hands spell instead of hellish rebuke, which makes you more overtly offensive.
Each comes equipped with unique abilities that give them a different flavor from the vanilla tiefling. Baalzebul: The spells granted are substituted with ray of sickness and crown of madness. Dispater: The Intelligence score increase is replaced with Dexterity, and the spells are replaced with disguise self and detect thoughts. Fierna: The Intelligence score increase is changed to Wisdom, and the spells changed to friends, charm person, and suggestion. Glasya: The Intelligence score increase is changed to Dexterity, and the spells changed to minor illusion, disguise self, and invisibility.
Levistus: The Intelligence score increase is changed to Constitution, and the spells changed to ray of frost, armor of agathys, and darkness. Mammon: The spells are changed to mage hand, floating disk, and arcane lock. Mephistophles: The spells are changed to mage hand, burning hands, and flame blade. Zariel: The Intelligence score increase is changed to Strength, and the spells changed to searing smite and branding smite.
These places are so interesting because they are so dangerous, holding dangers that would be unfathomable to most. These dangers can include cold, wilderness hazards and other dangers that have been made popular by characters like Mad Max and others. If you ever find yourself in the arctic regions of the world, these tables will prove very useful to you. These random encounters are ideal for a quick sea voyage, giving players a reason to pay attention to the water. D100 Random Fantasy Sea Encounters Random River Encounters Rivers are all around us, making them a great place to use encounters that are closer to home.
The Charisma bonus is your Charisma score only given to certain races. This bonus is not inherent and must be rolled for. Charisma Bonus is given to half-elf, half-orc, gnome, and goblin races. The bonus is also given to any character with a Charisma score of 18 or higher.
Note that this bonus is not given to any other race. To get a Charisma bonus, you must have a Charisma score of 10 or higher. Charisma is an essential part of a character. With the help of Charisma, the character can do certain things that they otherwise cannot do.
It is a part of the game that is largely overlooked. There are numerous different ways to build a character with Charisma. The number one way to build a character with Charisma is to make them a race with a Charisma bonus. Many races have a Charisma bonus, but a few are great to choose from.
Races with the Charisma bonus are: githzerai.
Races vs. Species
- Перевод руководства от опытного игрока в настолку
- [Top 10] D&D: Most Popular Races
- Player’s Handbook Races
- D d versions
- DnD Тифлинг 5е - раса для игры в подземелья и драконов
- Best dnd 5e races with Charisma Bonus
Kitsune 5e | Race Guide for 5th Edition
Sure, there might be the odd monster infesting the place, and they might even have a ghost or two lurking around, but castles are also littered with things to discover. The cooks? The gardeners? Are your players looking for something to do? Look no further than here!
Charisma can be gained and lost , but a few races have a Charisma bonus. The githzerai have a Charisma bonus equal to their Wisdom modifier. The fey has a Charisma bonus equivalent to their Charisma modifier. A few other races have a Charisma bonus, but they are not expected. A Charisma bonus can give your character a greater chance of being chosen in a social encounter.
The Charisma bonus is your Charisma score only given to certain races. This bonus is not inherent and must be rolled for. Charisma Bonus is given to half-elf, half-orc, gnome, and goblin races. The bonus is also given to any character with a Charisma score of 18 or higher. Note that this bonus is not given to any other race. To get a Charisma bonus, you must have a Charisma score of 10 or higher. Charisma is an essential part of a character. With the help of Charisma, the character can do certain things that they otherwise cannot do. It is a part of the game that is largely overlooked.
Loxodon are extremely loyal and can be quite fearsome when they or their friends are threatened. While they are known to solve their problems through violence, minotaurs enjoy spending time with their friends and know how to have a good time. On Exandria, orcs are plagued by a curse and some have taken to following the law very strictly. On Eberron, orcs are… Plasmoid Spelljammer: Adventures in Space Plasmoids are sentient ooze creatures that exist out in the depths of Wildspace. These creatures can mold their amorphous bodies into various shapes, allowing them to appear almost humanoid, create tentacles, or appear as a limbless blob. Appearing as the first playable Ooze character type in Spelljammer: Adventures in Space, plasmoids are a very unique… Satyr Mythic Odyessys of Theros Most satyrs appear as half-humanoid, half-goat creatures that stem from a cross between nature spirits and humans. Most satyrs are easily identified by their goat horns and goat lower extremities. Satyrs are known for their hedonistic tendencies. They typically lack restraint and will follow whichever of their fancies they desire at the time. Shadar-kai Monsters of the Multiverse Shadar-kai are known for their dark, shadowy appearance and their association with the Shadowfell—a plane of existence that exists parallel to the Material Plane and is associated with death and darkness.
Rather, they are something in between. The magic used to fuse different life forms together has resulted in extensive and varied biological enhancements found in the test subjects. Tabaxi are strong athletes with heightened senses,… Thri-kreen Spelljammer: Adventures in Space Thri-kreen are bipedal insectile creatures that hail from the deep reaches of Wildspace. They have a unique, chitinous armor that serves as a protection in combat and change change color to allow thri-kreen to blend into their environment. While they are not inherently evil, their appearance likens that of their ancestors, with horns, tails, sharp teeth, and a wide array of eye colors and skin colors. Due to their ancestry, tieflings make great thieves and… Tortle The Tortle Package Tortles are a simple and friendly race of turtle-like humanoids. Beginning life crawling like regular turtles, they soon are able to walk upright and keenly begin their adventures, living nomadically and exploring the remote regions of the world. They live in deep parts of the ocean, far away from the prying eyes of surface dwellers. In fact, most tritons have never ventured as far as the surface, making them ignorant to the customs of the world above, causing them to come across as rude. Although they tend to be very private individuals, vedalken love to talk, especially when it means they can learn something new.
Most vedalken are extremely passionate in their work, using every moment as an opportunity to move towards perfection. They are very much alive, and therefore can be hurt and healed like other humanoids. As their personalities developed over the years, each warforged is… Water Genasi Monsters of the Multiverse Water genasi are a race of humanoid beings who descended from marids, aquatic genies from the Elemental Plane of Water. They boast water-based abilities and traits, allowing them to completely adapt to underwater survival. They typically have green and blue skin and hair that resembles seaweed. Their ancient civilization worshipped snakes, as snakes embodied all of the qualities they wished to model themselves after. This optional rule allows you to take the Ability Score Increases ASI that you got from your race and apply that to another Ability Score to better represent your unique character.
Languages By virtue of your race, your character can speak, read, and write certain languages. Subraces Some races have subraces. Members of a subrace have the traits of the parent race in addition to the traits specified for their subrace.
Relationships among subraces vary significantly from race to race and world to world.
Системный разбор: WORLDS WITHOUT NUMBER и пятая редакция D&D
LINK История рун давно утеряна для большинства волшебников и мудрецов, кроме немногих, в чьих жилах течёт великанья кровь. Однако, когда не стало Орднунга, магия рун вернулась в Королевства. Кроме того, поселение разрывают и внутренние распри. Искатели приключений должны разрешить междоусобицы в Парнасте и подготовить поселок к нападению холмовых великанов.
Сама игра предлагает три варианта происхождения персонажа: жизнь в сообществе где перевертыши живут открыто, жизнь сироты, жизнь скрытного кочевника. В принципе, все три варианта интересные. Перевертыш может иметь на готове несколько личностей, некоторые из них не обладают глубиной, некоторые идут в комплекте с «лором», то есть с ложной биографией. Причем, личности могут передаваться внутри сообщества перевертышей.
Это мне кажется очень стильным решением. Механические особенности: вы можете перевоплощаться и менять голос, подражая тому, кого хоть раз видели. При этом ни снаряжение, ни размер не меняются. В дополнение к этому вы владеете общим и ещё двумя языками.
В последние годы они распространили сферу своих исследований на гуманоидных существ, магическим образом перенеся особенности некоторых животных в людей, эльфов и ведалкинов. Цель этой инициативы, которая получил название Проект Стражей, заключается в создании армии превосходных солдат, которые могли бы идеально адаптироваться под разные боевые ситуации. Гибриды — это творения магии Симиков. Однако у гибрида есть шанс покинуть Объединение Симиков и присоединиться к другой гильдии.
Такие гибриды будут считаться дезертирами. Поэтому новая гильдия может никогда не принять его в качестве своего, так как может считать его шпионом Симиков. Итак, что мы имеем здесь, бесчеловечные евгенические опыты в мокрых подвалах? Дайте два, хочу страдать.
Темы, свойственные гибриду, сразу понятны: принятие себя, месть за насильственную трансформацию или же примирение с симиками, побег от своих создателей и последующая адаптация в новом обществе, поиск смысла жизни. Я бы даже сыграл в историю, где гибрид считает своё тело недостаточно совершенным и пытается получить всё новые и новые адаптации до тех пор, пока организм не перестаёт справляться с ними. Играя за гибрида, вы частично сохраняете черты оригинальной расы, но приобретаете черты от того вида, с которым скрещены. Учитывая любовь симиков к воде это скорее всего будут крабы, акулы, раки.
Механически вы получаете на выбор ряд рыбных особенностей: кислотный плевок, щупальца, крылья ската и тп.
Spelljammer — с 1989. Dark Sun — с 1990. Planescape — с 1994. В этом сеттинге происходит действие компьютерной ролевой игры Planescape: Torment. Birthright — с 1995.
Eberron — с 2004. По состоянию на лето 2007 года активно поддерживаются разработчиками только сеттинги Forgotten Realms и Eberron. Такие миры как Dragonlance и Forgotten Realms больше известны благодаря именно романам, а не принадлежности к игре. Это отношение изменилось в середине 1980-х годов, когда TSR обратилась в суд с иском о запрете публикации совместимых материалов. Это возмутило многих поклонников и привело к возмущению со стороны других игровых компаний. Сам TSR столкнулся с законом об интеллектуальной собственности в нескольких случаях, в частности, после иска от Tolkien Enterprises в медиапродукции TSR исчезли упоминания о хоббитах и энтах.
По этим лицензиям авторы могли свободно использовать систему d20 при написании игр и игровых приложений [20]. Благодаря лицензии на торговые марки OGL и d20 появились новые игры, некоторые из которых основаны на лицензионных продуктах, таких как Star Wars , и новые версии и старых игр, таких как Call of Cthulhu. С выпуском четвёртого издания Wizards of the Coast представила свою лицензию на игровую систему, которая представляет собой значительное ограничение по сравнению с очень открытыми политиками, воплощёнными в OGL.
Этот вариант подчеркивает, что каждый человек в игре - личность со своими собственными способностями». Поклонник Dungeons and Dragons ответил Кроуфорду твитом следующее: «Я заметил, что слово "раса" не используется. WOTC хочет заменить это слово другим, возможно, более точным словом? Я чувствую, что "вид" улавливает то, что на самом деле лучше, но это кажется более научным».
Расы dnd 5 редакция – Расы / Статьи D&D 5
dnd раса dungeons and dragons отвратительные мужики. В пятой редакции тифлинги сохранили статус стандартной игровой расы, хотя вместе с гномами, полуорками, полуэльфами и драконорожденными вошли в список uncommon races из PHB, то есть рас, чьё присутствие в мире добавочно оговаривается на уровне сеттинга. Калаштар имеют преимущество на ментальных спасбросках (Инт, виз, хар) в силу раздвоения личности, свойственного их расе.
Набор игроков
- Random Encounter Table for DND 5e: Massive Collection
- Even More Random Encounter Tables?
- Ответы : Днд, вопрос по расам
- Драма вокруг Dark Sun
- Набор игроков
- Kitsune 5e | Race Guide for 5th Edition - DNDWiki
Расовые Особенности
- DnD Тифлинг 5е - раса для игры в подземелья и драконов
- Are you spending too much time on makeup and daily care?
- The Ultimate Guide to D&D 5e Races (2024)
- Humans and Variant Humans in DnD 5E explained
- Официальные приключения для DnD5: обзор и мнение / Личный блог: Nalia / Имажинария
- [Top 10] D&D: Most Popular Races
Best dnd 5e races with Charisma Bonus
We look ahead to the complete DnD release schedule for 2024, with details on the release dates and content for Wizards of the Coast’s upcoming books. Create new race. Please leave the "(5e Race)" identifier in the page title when making creating your new race! Расы ДНД 5е. Фото: Расы ДНД 5е. Наемники фэнтези арт Гильдия герои таверна 26. это гули, супермутанты и люди. Drawing on over forty years of history, Dungeons & Dragons lets you create mighty heroes to battle monsters, solve puzzles, and reap rewards. As you play, your story can grow to rival the greatest of legends.